Informacje o firmie Autogaz Autoalarmy Elektromechanika Automechanika Kontakt z Bialik Serwis
Autogaz

 

 

 

 

VSI - SEKWENCYJNY WTRYSK FAZY LOTNEJ GAZU

System wtrysku gazu holenderskiej firmy PRINS to wyjątkowe urządzenie IV generacji zaprojektowane dla zaspokojenia wymogów najbardziej zaawansowanych systemów wtryskowych. Podczas rozwoju tego systemu producent wyszedł z założenia, że producent pojazdu najlepiej wie jak należy zarządzać zasilaniem pojazdu w paliwo. Dlatego też, zrezygnowano z dawkowania LPG na podstawie odczytu wskazań czujników pojazdu. Najprostszym a jednocześnie najbardziej skutecznym rozwiązaniem okazało się wykorzystanie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi. Sygnały te są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika.

Poniższy schemat obrazuje rozwiązanie zasilania gazowego VSI.

Gaz płynny doprowadzony jest do reduktora (3) za pośrednictwem zintegrowanego z nim elektrozaworu gazowego (4). Po zredukowaniu ciśnienia gazu i przejściu w fazę lotną gaz trafia do modułu filtrującego (8). Moduł filtrujący odpowiedzialny jest za dokładne oczyszczenie gazu z cząstek stałych. Wstępne oczyszczanie gazu odbyło się w elektrozaworze. Dodatkowo moduł ten wyposażony jest w czujnik ciśnienia gazu i czujnik temperatury gazu. Po wyjściu z modułu sterującego pod stałym nadciśnieniem 2 barów gaz dostaje się do listwy z osadzonymi wtryskiwaczami japońskiej firmy KEIHIN. Z wtryskiwaczy kontrolowanych przez sterownik (16) (przetworzone w oparciu o ciśnienie i temperaturę gazu sygnały sterujące wtryskiwaczami benzynowymi) gaz doprowadzany jest w bezpośrednie pobliże zaworów dolotowych. Na uwagę zasługuje fakt, że dawka gazu dla każdego cylindra determinowana jest przez kontroler wtrysku benzynowego. Dlatego też nie ma potrzeby stosowania emulatorów systemu OBD, a parametry pracy silnika są bardzo zbliżone do zasilania benzynowego w całym zakresie obrotowym.

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE KOMPONENTÓW:

REDUKTOR

  • Jednostopniowy
  • Duża pojemność (14g/s)
  • Stabilna praca przy różnych obciążeniach
  • Regulacja ciśnienia
  • Zintegrowany z sensorem temperatury płynu chłodniczego
  • Zgodny z homologacją R67-01
  • W komplecie z elektrozaworem
  • Niewielkie wymiary dla łatwego montażu
  • Homologowany do silników o mocy do 400KM


MODUŁ FILTRUJĄCY

  • Kompaktowa budowa z jednym lub dwoma wyjściami
  • Wymienny element filtrujący zatrzymujący cząstki o wymiarach powyżej 10 mikronów
  • Zintegrowany z sensorem temperatury i ciśnienia gazu

WTRYSKIWACZE

  • Zaprojektowany we współpracy z Prins przez Keihin Corp. (Japonia) - jednego z wiodących producentów wtryskiwaczy benzynowych
  • Doskonały współczynnik LFR (linear flow rate) zapewniający liniową charakterystykę pracy w pełnym zakresie przepływów
  • Liniowa charakterystyka już po upływie 2,5 ms
  • Trzy podstawowe typy pozwalające na zastosowanie zarówno w małych jak i dużych silnikach
  • Wysoka jakość wykonania zapewniająca bezawaryjną pracę przez 290 milionów cykli

STEROWNIK

  • Zdolny do obsługi 8 wtryskiwaczy
  • System sterowania wtryskiwaczami identyczny jak w systemach benzynowych
  • Ciągłe monitorowanie pracy wtryskiwaczy:
    - Brak zasilania
    - Zbyt duże obciążenie
    - Temperatura sterownika
    - Zwarcie
  • Oprogramowanie diagnostyczne pracujące pod Windows 95/98
  • Kontroler CAN
  • Kompletny z okablowaniem - poszczególne przewody są kolorowane i opisane co ułatwia montaż
  • Automatycznie przełącza zasilanie na benzynowe w wypadku wyczerpania gazu i awarii systemu

Piąta generacja instalacji gazowych wprowadza zupełnie nową jakość. System LPI firmy Vialle to zupełnie nowy układ zasilania samochodów gazem. Gaz dostarczany jest do zaworów ssących silnika w stanie ciekłym, a nie jak we wcześniejszych systemach-lotnym do układu dolotowego. Od niedawna technologia ciekłego wtrysku gazu dostępna jest również w Polsce

Vialle, holenderski producent instalacji do zasilania pojazdów gazem, jest znaną w całym świecie firmą wiodącą prym w instalacjach LPG. Po latach badań i testów, Vialle stworzyło system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. System LPI może zostać zaadaptowany do wszystkich nowoczesnych silników z wtryskiem paliwa, oraz jest jedynym systemem który można zastosować do silników z turbo doładowaniem i przystosowanych do pracy na mieszance ubogiej. Jednocześnie nie powoduje on obniżenia osiągów samochodu.

W tej nowej technologii gaz płynny nie jest już odparowywany, lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika. Nie jest to jedyny element odróżniający LPI od systemów niższych generacji. Zastosowano tu nowatorską strategię sterowania wtryskiem gazu. Wtryskiwacze gazowe LPI są zarządzane przez system sterowania wtryskiem benzyny samochodu. Metoda ta jest bardzo naturalna dla silnika oraz wykorzystuje wszystkie elementy technologii przewidziane przez producenta pojazdu. Wszystkie parametry pracy silnika są zachowane a samochód jest bardziej przyjazny dla środowiska.

Elementy charakteryzujące system LPI Vialle:

  • Nie ma zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym.
  • Nie ma straty mocy ani różnicy w elastyczności pojazdu.
  • Przyśpieszenie na zasilaniu gazowym jest takie jak na benzynowym.
  • Samochód nie wymaga dodatkowej opieki ani regulacji.
  • Nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym, czego nie można wykluczyć w układach z zastosowaniem parownika.
  • System wtrysku gazu w fazie ciekłej jest absolutnie niezależny od warunków atmosferycznych.

Just,

System Just stosowany jest do instalacji na gaz płynny GPL lub metan w samochodach z katalizatorem, z silnikiem wolnossącym, odpowiadających przepisom Euro 4. Strategia sterowania oparta na mikroprocesorze pozwala na uzyskanie optymalnej mieszanki paliwa zarówno z punktu widzenia przepisów przeciw zanieczyszczaniu, jak i zużycia paliwa czy samego komfortu prowadzenia samochodu. System łatwo reguluje się przy pomocy prostych i skuteczny procedur regulacyjnych, może on sterować licznymi funkcjami optymalizując każdą interwencje centralki sterującej. Ogromne możliwości zoptymalizowanych strategii sterowania oraz możliwość skonfigurowania licznych funkcji sprawiają, ze system jest najbardziej awangardowym systemem sterowania Lambda opartego na pracy silnika krokowego. Charakteryzuje się miedzy innymi: sterowaniem i emulacja sygnału lambda, wyzerowaniem pamięci centralki wtryskowej, sterowaniem praca wtryskiwaczy, samoprzystosowaniem w miarę upływu czasu, funkcja diagnozowaniem instalacji, itp. Dostępny w wersji z czujnikiem rezystancyjnym oraz czujnikiem Hall. Przełącznik i okablowanie sprzedawane jest osobno. Celem prawidłowego montażu zaleca się uważne zapoznanie z odpowiednim podręcznikiem.

Sequent,

Jest to nowy system sekwencyjnego wielopunktowego wtrysku gazu płynnego GPL lub metanu w stanie gazowym. Stanowi szczyt aktualnej technologii w zakresie wtrysku paliwa w stanie lotnym do silników o zapłonie sterowanym. System Sequent pozwala na transformacje najnowszych modeli samochodowych zgodnie z najostrzejszymi normami dotyczącymi zapobieganiu zanieczyszczeniu i emisji spalin, takimi jak Euro 3 i Euro 4. Ponadto, dzięki temu, że instalowany jest szeregowo względem systemu wtrysku benzynowego, jest w pełni kompatybilny z normami EOBD. Jest idealny do transformacji najbardziej wyrafinowanych samochodów.

System Sequent to prawdziwa ewolucja kolektora paliwa wtryskowego Rail. Wprowadza do branży zasilania gazem zwycięska ewolucje stosowana w najnowszych silnikach diesel: rail listwę pod ciśnieniem rozdzielającą paliwo do wszystkich wtryskiwaczy. Sequent wprowadza innowacyjny system modularnego okablowania, które pozwala na zamontowanie w samochodzie instalacji przy pomocy tylko trzech przewodów elektrycznych (oprócz oczywiście podłączenia zasilania i masy) oraz na podłączenie ewentualnego dodatkowego okablowania elektrycznego w przypadku samochodów szczególne wyrafinowanych. System Sequent charakteryzuje niezwykle szybka i elastyczna procedura regulacji i automatycznego ustawiania mapy, potrafiącej przystosować się do każdej typologii samochodu, zapewniając tym samym instalatorowi całkowitą swobodę pracy. System Sequent składa się z zestawu podstawowego (BS), w skład którego wchodzi centralka, reduktor, główne okablowanie, przewody, filtr FJ1, elektrozawór i czujniki ciśnienia oraz z zestawu standardowego (ST) zawierającego kolektor paliwa wtryskowego Rail, elektrowtryskiwacze i przewody gazowe. Dostępne aktualnie przełączniki podano w obowiązującym cenniku. Instalator wybiera zestaw BS i ST w oparciu o ilość cylindrów silnika, jego moc ora typ oryginalnego zasilania w paliwo samochodu, w którym ma zostać zainstalowana instalacja gazowa. Dzięki charakterystyce systemu Sequent można przystąpić do transformacji samochodu nie posiadając do niego zestawu dedykowanego. Prawidłowe zastosowanie oraz wszystkie dodatkowe informacje o charakterze technicznym podano w odpowiednich podręcznikach.

 
  www.positiv.pl